Imunitní systém 1

Řekl si, že se tomu nepoddá. Člověk vydrží víc než zvíře, jelikož může uvažovat a posuzovat věci s nadhledem. Tehdy sám sobě slíbil, že na vše co mu život ještě přinese, bude nahlížet s rezervou a patřičným odstupem. A to i v případech, že by měl zase držet toho Černého Petra. Zkouška přišla vzápětí.

„To přece není možné ségra. Vždyť jsem vám ty peníze půjčil na čtyři měsíce. A píše se rok 2013.“

„Já vím bráško, ale Aleš už s námi nebydlí.“

„Co, vy se rozvádíte?“

pauza

 „Ségra, to nejsou drobné! To není deset tisíc! Pamatuj, že mám od něho podepsanou směnku. Nechci ji použít, protože pak to bude bolet daleko víc. Volám mu už tři měsíce.“

„Já vím. Já nevím, kde teď je. Prý, prý odjel vydělávat do Německa.“ blekotá se zbytečnou omluvou

„On? Vždyť neumí ani kváknout.“

„Učí se.“

„No, to já také!“ Polévá ho studený pot, protože jak to tak vypadá, už zase drží Černého Petra. Včera je viděl v BMW a on se potlouká po podnájmech. Ty peníze měl na koupi bytu  až přijde  ten správný čas. Ten teď přišel a jemu těch „blbých“ tři sta chybí.

„Dej mi na něj číslo.“zkouší kam až je ochotna zajít

„On ti to bráško stejně nezvedne. Je v Německu. Vydělává,  aby ti to mohl vrátit“

„Ať je třeba v tramtárii, dej mi to číslo.“

„Víš, já ho vlastně nemám. Požádal o rozvod.“ Lehce znejistí. Třeba jeli právě od rozvodu, nebo se usmiřují, nebo. Sakra, už žádné nebo.

„Hele, večer až ho potkáš, vyřiď mu, že to je od vás podraz a já tu směnku použiji.“

„Já mu to vyřídím, ale prosím tě, počkej s tou směnkou po rozvodu.“Opět znejistí. Ségra je ségra.

Je si dobře vědom, že pokud rozjede exekutorskou mašinérii, půjdou i po ni i po dětech. Ten vůl mu tehdy podepsal deseti procentní úrok a mohou tedy přijít o všechno. I o ten barák, co ho na ni máma přepsala.

„Ach jo. Ségra, opatruj se a dávej na sebe pozor.“ Típe telefon a vytáčí Frantu, co se vyzná.

„Ahoj, prosím tě, mohl by jsi se mi podívat na jednu směnku jestli má všechno co má mít?

„Jasně, kdy, kde a v kolik? Za kolik to je?“

„Za tři sta.“

„V poho.“.

„Bože, jaký já jsem to pokrytec!“ zadrmolí sám sobě, aby se alespoň trochu ospravedlnil sám před sebou

„Jsi.“

Teprve teď si všímá, že v pokoji s ním je Jana. Neví, co všechno slyšela.  

Ona mlčí, on se stydí. Asi to s tím nadhledem nebude jen tak.

„Ty to opravdu uděláš?“ prolomí Jana dále nesnesitelné ticho

„Udělám.“

„Není jiné cesty?“

„Není.“

  

Autor: Milan Kalous | středa 12.6.2013 18:24 | karma článku: 11,00 | přečteno: 489x
  • Další články autora

Milan Kalous

Promořená stopařka

Je to týden a Verča nikde. Docela jsem si na ni zvykl. Ale co když už je také promořená? Včera to bylo v televizi. Zcela fundovaně o tom vedli debatu. Nejdřív jsem si myslel, že se dívám na nějakou ujetou Partičku s Genzerem

7.4.2020 v 6:39 | Karma: 16,50 | Přečteno: 728x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka bez roušky

Zvonek. CRRR. To bude Veronika. Stavila se s rouškami, jak slíbila. Otvírám z vesela a zvu ji dál. "Kde máš roušku?“ Nemyslím to zle. Vždyť jsem také bez roušky. Jsem přece doma ne?

3.4.2020 v 6:52 | Karma: 14,45 | Přečteno: 789x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka v roušce

Všechno se zastavilo. Úplně všechno. Policie má jiné starosti.Silnice pusté, bankovní účet vysychá, dovolená v háji. No tak budeme doma. Vždyť je tady také hezky. Pouštím si nově spuštěný televizní kanál pro seniory..

28.3.2020 v 6:49 | Karma: 13,20 | Přečteno: 645x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - sms

Ten dopis mi byl čert dlužen. Verču mi byl čert dlužen. Celý ten stop mi byl čert dlůžen. Co mohu dělat? Nemohu dělat vůbec nic. Mohu jen napsat sms, že nestíhám, že se omlouvám, že mi to je moc líto. Ale čeho? Že jsem srab?

5.3.2020 v 6:54 | Karma: 13,52 | Přečteno: 558x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - dopis

Veronika se od mámy konečně odstěhovala a všechno vyšumělo do ztracena. Už jsem ani nekontroloval katastr. Hlavně jsem přestal brát stopařky. I když je pravdou, že občas mi hlavou prolétlo, co všechno se tu noc mohlo stát.

3.3.2020 v 6:59 | Karma: 14,97 | Přečteno: 632x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  17:11

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájil dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Hromadná nehoda poblíž letiště uzavřela Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  17:10

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahují na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...

Čarodějnice bez ohňů? V části Česka vydali zákaz, hrozí požáry

29. dubna 2024  15:14,  aktualizováno  17:02

Ve Středočeském kraji se od úterý nesmí zapalovat oheň, a to ani na zahradách v blízkosti lesa nebo...

Lihový boss Březina se ve vězení napravil a změnil hodnoty, tvrdí znalkyně

29. dubna 2024  16:55

Lihový boss Radek Březina, který si odpykává třináctiletý trest vězení za obří daňové podvody, se...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 177
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1463x
Jen se tak dívám a naslouchám tónům kolem sebe.