Po očkování

Pojede sama. Jen a jen sama, tak jak je zvyklá. Zoufalá, bolavá a naštvaná z jednoho nesmyslného rozhodnutí o očkování, co probudí v organismu spící humus. Dnes ale nedokáže ani sejít ze schodů a to je zlé. To je hodně zlé.

Vytáčí tedy přítele ze záchranky. Ten jediný ví, co ji čeká.

Sternální punkce a minimálně dva měsíce na hematologii koketující s onkologii.

„Pavlíku, Znáš tenhle?“ mluví pomalu a bez emocí

Chlap sedí doma u fotbalu a někdo zvoní.

„Sakra, kdo zase otravuje.“s nevolí otevírá dveře a u rohožky stojí malinkatá smrtka s kosou

„Já jsem smrt a jdu si pro tebe!“špitá roztomilýn hláskem

„To jsou blbý forý!“ třískne dveřmi a vrací se k zápasu. Ani ne za minutu, rány do dveří, že se chvějí skleničky ve vitríně.

„Co je zase do  pr…?“rozezlen otevírá. Stojí tam dvoumetrová  zubatá, na rameni s tu malou.

„Mami, to byl On!“ špitá mámě do ucha    

„Karol, kde jsi? Jedu!“ Vždy když Karol takhle zavtipkuje, tak jde do tuhého s krevními destičekami, nakřížení krve a stabilizování organismu, pro další medicínský a farmaceutický výzkum. Zdá se Vám to nemožné? Mně také. Prostě to tak je a Karol si už zvykla. Já ne.

Po třech dnech srabácky otvírám dveře od nemocničního pokoje. Dříve jsem si netroufl, když nevolala.

„Ahój.“ Vítá mne jako kdyby se právě vrátila z dovolené plná dojmů, co musí okamžitě ven. I ošetřující lékař se potutelně usmívá a taktně mizí.

„Nechám vás tady o samotě.“

„Nechápu.“ To tady máte pořád tak veselo

„Ale né, vyprávěla jsem doktorovi ten vtip o tom, jak rak potkal rakovinu“ a znova se sama sobě rozchechtá.

 To na ni obdivuji. Ten zápas se smrtí s úsměvem na rtech. Ona se Ji prostě nebojí. Ona se Ji ještě směje.

„Ty jsi neuvěřitelná.“  

„Já vím. Hele, už mi dali i papírové boty. Snad aby to lépe hořelo“ Vykopává na posteli nohy a opravdu má jakési vetché trepky. Přitom se pořád chechtá. Vypadá to, že je po těch lécích  totálně sjetá.

„Kdy tě pustí?“ pokládám standardní otázku v této nestandardní situaci. Opět se rozchechtá.

„Ale drahoušku, zítra jedu. Zítra jsme na konečné.“ Stále pohupuje těmi papírovými trepkami..

„Hele a tenhle jsem ti říkala …?“ opět se dává do nekontrolovaného smíchu jak mi ho převypráví.

Je sjetá, jiné vysvětlení nemám. Něco ji dali aby nežvanila, co ji provedli a teď nevědí co s ní. Přitom to byli oni, co ji nabídli to očkování na podporu imunity. Účinek a důsledek?  Opačný! Zcela opačný. Buď bude mít silnou imunitu a málo krevních destiček, nebo naopak. Vyber si.

„Karol nech toho, prosím tě nech toho!“ Celé tři dny se doma třesu, co s ní je a ona tady baví doktory vtipy

„S tebou není žádná zábava. Tak jinak. Mám prostě radost, že mi dopadl ten dům.“

„Jaký dům?“

„Miláčku, koupila jsem si dům. Konečně budu mít svůj vlastní dům. Realiťák mi napsal, že mohu složit zálohu. Víš co to je za bombu? Je mi úplně fajn a zítra jdu domů…“

„Co bereš za prášky?“ připadá mi úplně mimo.

„Karle nešil, podívej.“ Ukazuje mi výsledky z laboratoře. Destičky po této informaci vylétly trojnásobně a imunita se drží.

„Takže to je fakt? Opravdu se to srovnává?“ porovnávám hodnoty a začínám chápat.

 Slyšel jsem o tom, že prý všechno máme v hlavě. Pozitivní přístup k životu, touha po cíli, radost z úspěchu a především intenzivní snění, zažene nemoc a organismus se potom chová úplně jinak. A Jí se ten sen asi právě splnil. A to že Karol umí intenzivně snít je více než zřejmé.

Vím jak o tom domě toužila. Po večerech rozkreslovala plány půdorysu a do pilovávala projekty, jak s ním naloží. Je možné, že jediná informace zažene celý ten farmaceutický průmysl do kouta? Je. Ale o tom až příště.

 

 

Autor: Milan Kalous | čtvrtek 10.7.2014 19:43 | karma článku: 12,13 | přečteno: 640x
  • Další články autora

Milan Kalous

Promořená stopařka

Je to týden a Verča nikde. Docela jsem si na ni zvykl. Ale co když už je také promořená? Včera to bylo v televizi. Zcela fundovaně o tom vedli debatu. Nejdřív jsem si myslel, že se dívám na nějakou ujetou Partičku s Genzerem

7.4.2020 v 6:39 | Karma: 16,50 | Přečteno: 728x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka bez roušky

Zvonek. CRRR. To bude Veronika. Stavila se s rouškami, jak slíbila. Otvírám z vesela a zvu ji dál. "Kde máš roušku?“ Nemyslím to zle. Vždyť jsem také bez roušky. Jsem přece doma ne?

3.4.2020 v 6:52 | Karma: 14,45 | Přečteno: 789x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka v roušce

Všechno se zastavilo. Úplně všechno. Policie má jiné starosti.Silnice pusté, bankovní účet vysychá, dovolená v háji. No tak budeme doma. Vždyť je tady také hezky. Pouštím si nově spuštěný televizní kanál pro seniory..

28.3.2020 v 6:49 | Karma: 13,20 | Přečteno: 645x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - sms

Ten dopis mi byl čert dlužen. Verču mi byl čert dlužen. Celý ten stop mi byl čert dlůžen. Co mohu dělat? Nemohu dělat vůbec nic. Mohu jen napsat sms, že nestíhám, že se omlouvám, že mi to je moc líto. Ale čeho? Že jsem srab?

5.3.2020 v 6:54 | Karma: 13,52 | Přečteno: 558x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - dopis

Veronika se od mámy konečně odstěhovala a všechno vyšumělo do ztracena. Už jsem ani nekontroloval katastr. Hlavně jsem přestal brát stopařky. I když je pravdou, že občas mi hlavou prolétlo, co všechno se tu noc mohlo stát.

3.3.2020 v 6:59 | Karma: 14,97 | Přečteno: 632x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Kontrast v odvodech v Kyjevě a venku je neskutečný, říkají reportéři iDNES.cz

26. dubna 2024  16:04

Podcast Únava vojáků i civilistů na Ukrajině je vysoká, ale stejně tak i morálka. Redaktor Michal Voska a...

Žena nedbala varování své banky, falešným makléřům poslala přes milion

26. dubna 2024  15:57

Podvodníkům naletěla dvaašedesátiletá žena z Jičínska, která nedbala ani upozornění ze své banky,...

VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety

26. dubna 2024  15:42

Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

  • Počet článků 177
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1463x
Jen se tak dívám a naslouchám tónům kolem sebe.