Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

ČEST PORAŽENÝM

O ženách zlatokopkách, milujících i nebezpečných. O ženách toužících, mstících se i zoufalých.              O ženách jako takových.

ZNÁMÁ NEZNÁMÁ

Narazil jsem na ni při mé páteční pivní seanci. V Sauně, restauraci kde mokem ovlivněn vyhodnocuji co se za ten týden povedlo, co méně a co se vůbec, ale vůbec nepovedlo, respektive co jsem podělal.

Seděla napříč lokálem přímo proti mně. Nešlo si nevšimnout jejího pozitivního zevnějšku  i projevu. Odložil jsem úvahy co bych příští týden měl a položil se do požitkářské relaxace pití piva.

Škoda. Je zadaná. U stolu té veselé společnosti sedí zřejmě i její přítel a tak  mi nezbývá, než se přes dva prázdné stoly kochat příjemnou atmosférou, kterou zde zcela nenásilně vytvořili.

Až po chvíli jsem si všiml týpka v naškrobené fialové košili u okna.

„Slečno, mám si snad kleknout, aby jste mi přinesla jídelní lístek?“ utrousil nevrle na servírku.

„Promiňte pane, hned to bude.“ Prolétla s omluvným úsměvem s platem plným nápojů.

„Můj čas jsou peníze! Víme?“ utrousil si sám pro sebe.

Nechal jsem týpka  týpkem, veselou společnost společností a zpět se ponořil do úvah, co bych měl a co neměl.

Vyrušil mne opět týpek.

„Slečno, za co Vás tady platí?“ houkl zvučně s posměchem směrem k baru, že to slyšeli úplně všichni. Sotva slečna rozdala nápoje u stolu, má známá neznámá se k ní naklonila a stejně silným, avšak zvláštně zastřeným šepotem obsluhu konejšila.

„To je hrozné co? Doma žere šroubovákem z květináče a tady si bude masírovat ego.“

      Sleduji jak týpek splývá se svou košilí, zvedá se a nasupeně odchází.

Nedalo mi to a zatleskal jsem. Nebylo to účelové. Nebylo to ani spontánní. Bylo to jen vyjádření souhlasu, jak elegantně se dá odstřelit arogance a hrubost.

Známá neznámá po mně sekla pohledem, jestli chci také jednu verbální facku a tak jsem raději rychle zaplatil a vypadl přemítat co bych měl a neměl někam jinam.

Až venku mi došlo.

„Já ji chci.“ Jak rozmazlený fracek. Jak alkoholik co potřebuje každodenní hladinu.              Jak pitomec, co si myslí, že může mít všechno.

„Pane, zapomněl jste si tu diář.“ Doběhla mne venku roztomilá servírka. Ano. Tak moc mne paralyzovala a vykolejila.

„Díky slečno. Neznáte náhodou tu paní, co se Vás zastala?“ Jak náměsíčný zcela paralyzován se ji na takovou hloupost normálně ptám.

„Bohužel. Mějte se.“ Usměje se a mizí v lokále.

 

 

Autor: Milan Kalous | čtvrtek 6.10.2016 0:00 | karma článku: 13,13 | přečteno: 213x
  • Další články autora

Milan Kalous

Promořená stopařka

Je to týden a Verča nikde. Docela jsem si na ni zvykl. Ale co když už je také promořená? Včera to bylo v televizi. Zcela fundovaně o tom vedli debatu. Nejdřív jsem si myslel, že se dívám na nějakou ujetou Partičku s Genzerem

7.4.2020 v 6:39 | Karma: 16,50 | Přečteno: 728x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka bez roušky

Zvonek. CRRR. To bude Veronika. Stavila se s rouškami, jak slíbila. Otvírám z vesela a zvu ji dál. "Kde máš roušku?“ Nemyslím to zle. Vždyť jsem také bez roušky. Jsem přece doma ne?

3.4.2020 v 6:52 | Karma: 14,45 | Přečteno: 789x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka v roušce

Všechno se zastavilo. Úplně všechno. Policie má jiné starosti.Silnice pusté, bankovní účet vysychá, dovolená v háji. No tak budeme doma. Vždyť je tady také hezky. Pouštím si nově spuštěný televizní kanál pro seniory..

28.3.2020 v 6:49 | Karma: 13,20 | Přečteno: 645x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - sms

Ten dopis mi byl čert dlužen. Verču mi byl čert dlužen. Celý ten stop mi byl čert dlůžen. Co mohu dělat? Nemohu dělat vůbec nic. Mohu jen napsat sms, že nestíhám, že se omlouvám, že mi to je moc líto. Ale čeho? Že jsem srab?

5.3.2020 v 6:54 | Karma: 13,52 | Přečteno: 558x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - dopis

Veronika se od mámy konečně odstěhovala a všechno vyšumělo do ztracena. Už jsem ani nekontroloval katastr. Hlavně jsem přestal brát stopařky. I když je pravdou, že občas mi hlavou prolétlo, co všechno se tu noc mohlo stát.

3.3.2020 v 6:59 | Karma: 14,97 | Přečteno: 632x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

  • Počet článků 177
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1463x
Jen se tak dívám a naslouchám tónům kolem sebe.