Čest poraženým

  Být mrštnější v myšlení, rychlejší v činech a obezřetnější v zásadních rozhodnutích, byl by život docela fajn. Někdy se to vede, někdy méně.

„Jsi to Ty?“ Za mými zády zazvoní známý neznámý hlas. Je to bezmála půl roku a já si jen matně vybavuji odkud. To už se ale vlní nade mnou v rytmu Samby. A zase ten neuvěřitelný pohled plný optimismu a vnitřní pohody. Civím na ni od stolu jak na zjevení.

„Ty jsi ten roztleskávač od Kocoura. Z léta.“ Rýpne si. Nejsem schopen jakéhokoliv kultivovaného projevu a tak  jen pokrčím rameny s pokusem o úsměv.

„No. “ Vypadne ze mne ve víru Mikulášské zábavy.

„To pořád chodíš do hospod sám?“ pokračuje v nenucené konverzaci, pohupujíc se nad mým stolem.

„No.“ Je mi jasné, že reaguji jak idiot, ale jiného projevu nejsem schopen. Podává mi ruku k výzvě na parket. Kroutím zarputile hlavou a pevně se chytám stolu, že tohle tedy opravdu ne.

„Jana. “ Představuje se mi a mně dochází, že musím vypadat jako bobtnající bobule.

 „Ale no tak. Přece tu nebudeš sedět jak trubka, když všude lítají čerti.“ Zase ten její nespoutaný smích

Křeč v prstech zarytých do stolu zvolna povoluje a při podání ruky mne zvedá ze židle.  

      Dnes je tu s daleko větší společností a jde si pro mne?  Z mého strnulého kymácení pochopila, že tanec není můj šálek kávy a než dohráli skladbu, skončili jsme na baru.

„Andělů je tu dnes nějak poskromnu že?“objednává dva panáky

„Ne jenom tu.“ Pokouším se stihnout její vlnu. V tom otočí do vážna.

„Víš, že chlastání v osamění zabíjí?

„Vím.“ Pomalu se uvolňuji s lehkou obavou, kdy se mi kdo zjeví za zády s výhružkou rozbití huby. Ale všichni jsou dnes tak nějak rozjetí a hraví.

„Tak proč to děláš?“ a zase ten její čarodějnicky šibalský úsměv.

„Baví mne to.“

„Zabíjet se?“

„Ono mi to ještě chvilku vydrží.“

„Nevydrží. To mi věř. Můj první manžel vydržel rok a následný milenec leží v ústavu pro choromyslné.“ Až nebezpečně se rozesměje, že na okamžik upoutá pozornost celého lokálu.

„Nedivím se.“ kopu do sebe prvního panáka. Kolik jich bylo za celý večer nevím.

      Mluvili jsme o všem možném i nemožném, v podstatě ale o ničem zásadním. Už tancovat nešla a společnost kterou nechala za zády kupodivu celou dobu ignorovala.

Jedno bylo ale divné. Nikdo mi hubu nerozbil a nad ránem jsem byl zcela fit.

„To je tak, když se pije na pohodu. Víš?“ Vysvětlila mi u posledního Wolkra. Konečně mi dochází, že je tady zřejmě opravdu sama a žádný vážný přítel neexistuje.

„Půjdeme? Zábava už stejně umírá. Otto, hodíš mne domů?“volá na bodrého chlapíka, co ji celý večer okatě sledoval.

„Kam?“

„No každý domů. Máš přece domov.“

„Mám.“

„Tak jedeme.“bere bundu z věšáku a kyne mi abych se pohnul.

„Zaplatíme.“ Houknu na obsluhu za barem.

„Je zaplaceno.“ Utrousí opilý barman. Nečeká ani na můj nechápavý pohled a mizí v zázemí.

„Neřeš to.“ Následuje Ottu co již dávno čeká u východu.

      Vážně jsem byl trochu vyděšený, když jsme opouštěli nad ránem město, aniž by se mne zeptala kde bydlím. Po dvaceti minutách u zahrádkářské kolonie odbočil Otta k lesu a to jsem dostal opravdu strach.

 

„Tak jsme tady. Díky Otto.“ Otevřela do studené noci dveře a vybídla mne k tomu samému. Před námi v jedné ze zahrad stál rozsvícený mobilhaus.

„A jejda. Masová vražedkyně.“ Co jiného by vás napadlo

„Tak pojď. Ptal jsi se přeci kde bydlím.“ Zareagovala na mou poznámku ne již tak vesele.

„Neptal. Ty jsi se ptala.“ Otta vycouval úzkou příjezdovou polní cestou a já se pokřižoval.

„Tady? V téhle zimě?“ vnímám jak mi pod nohama křupe zmrzlý sníh a zvracuji  hlavu ke hvězdám.

„Jo. Tady. Neboj, uvnitř je teplo. “ drká do mne loktem a odemyká zmrzlou branku.

      Stojím u lesa, se známou neznámou, v lokalitě kam bych v noci v životě nevkročil. Paráda.

„To myslíš Vážně?“

„Smrtelně.“ Chytá mne pod paží a táhne k té prosklené katovně. Odevzdaně sleduji případný pohyb uvnitř prosvíceného skleníku. Zdá se, že tam nikdo není. Ten šum lesa a zima opravdu stahují hrdlo. Ovanul mne příjemný voňavý vzduch a kupodivu i teplý.

„Tak se uvolni, to byla sranda.“ Rozchechtá se na celé kolo, jak mne dostala.

„Ty si mne opravdu nevybavuješ Já jsem Jana. Tvá sousedka?“ civím na ni snad ještě přitroubleji než v té kavárně U kocoura.

„Cože?“

„No jasně. Když jsi stavěl tu svou haciendu. Sousedíš s mojí mámou. Sakra. Párkrát jsme se zdravili přes plot…“ teď mi to teprve doklaplo.

„Fakt že jo. A já odkud jsi mi povědomá? Tenkrát jsi tam skákala v bílé malé podprsence a pořád na mne cosi hulákala.“

„Hurá.“ Vrhla se mi kolem krku a dala mi pořádnou pusu.

Autor: Milan Kalous | neděle 23.10.2016 0:00 | karma článku: 14,85 | přečteno: 237x
  • Další články autora

Milan Kalous

Promořená stopařka

Je to týden a Verča nikde. Docela jsem si na ni zvykl. Ale co když už je také promořená? Včera to bylo v televizi. Zcela fundovaně o tom vedli debatu. Nejdřív jsem si myslel, že se dívám na nějakou ujetou Partičku s Genzerem

7.4.2020 v 6:39 | Karma: 16,50 | Přečteno: 728x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka bez roušky

Zvonek. CRRR. To bude Veronika. Stavila se s rouškami, jak slíbila. Otvírám z vesela a zvu ji dál. "Kde máš roušku?“ Nemyslím to zle. Vždyť jsem také bez roušky. Jsem přece doma ne?

3.4.2020 v 6:52 | Karma: 14,45 | Přečteno: 789x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka v roušce

Všechno se zastavilo. Úplně všechno. Policie má jiné starosti.Silnice pusté, bankovní účet vysychá, dovolená v háji. No tak budeme doma. Vždyť je tady také hezky. Pouštím si nově spuštěný televizní kanál pro seniory..

28.3.2020 v 6:49 | Karma: 13,20 | Přečteno: 645x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - sms

Ten dopis mi byl čert dlužen. Verču mi byl čert dlužen. Celý ten stop mi byl čert dlůžen. Co mohu dělat? Nemohu dělat vůbec nic. Mohu jen napsat sms, že nestíhám, že se omlouvám, že mi to je moc líto. Ale čeho? Že jsem srab?

5.3.2020 v 6:54 | Karma: 13,52 | Přečteno: 558x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - dopis

Veronika se od mámy konečně odstěhovala a všechno vyšumělo do ztracena. Už jsem ani nekontroloval katastr. Hlavně jsem přestal brát stopařky. I když je pravdou, že občas mi hlavou prolétlo, co všechno se tu noc mohlo stát.

3.3.2020 v 6:59 | Karma: 14,97 | Přečteno: 632x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 177
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1463x
Jen se tak dívám a naslouchám tónům kolem sebe.