Čest poraženým

Najít kupce na maringotku pod lesem a proměnit ji za garsonku, 1+1, v lepším případě nějakou rujnu k totální rekonstrukci, se zdálo nemožné. Ale jak se říká: „Nic není nemožné“.        U Jany to platí dvojnásob.            

Během měsíce otočila koupí a opětovným prodejem dvě nemovitosti, tak že nakonec ten domeček opravdu získala. Nechápal jsem. Byl to takový cvrkot, že na její smrtelnou chorobu nebyl ani čas se ptát. Jsem přesvědčen, že to bylo psychikou.

Pevnou půdou pod nohama a krytými zády.  Proto zvládla za měsíc to, co jiným trvá roky.

Když byl klidnější čas, neodolal jsem a zeptal se na bývalého manžela, policajta o kterém mluvila ve špitále. O něm a odposleších v domácnosti, skrytého teroru  a jeho závislosti na ni.

„Představ si situaci, že jsi doma s dětmi už týden sám a najednou ti zavolá.“ Prý někde na policejním soustředění. Předvádí exmanžela jako že telefonuje a znova má v hlase tu úzkost

„Běž do sklepa do kotelny kotě a pod uhlím v levým rohu je krabice od bot…“,Ťáp, ťáp,ťáp, předvádí a pauzuje, než sejde těch pitomých 20 schodů. Určitě slyší jak se hrabu v uhlí a pokračuje.“

„Máš ji??“

„Mám.“

„Otevři ji. Vidíš tu kazetu.“

„Jo, co je s ní?“ beru zaprášenou kazetu a nechápu. Proč mám já poslouchat nějaký záznam z jeho vyšetřování či co?“

„Jdi nahoru a celou si ji přehraj. Celou!“ Zavěsí. Pořád ještě v relativním klidu přetáčím ve starým přehrávači tu zastaralou technologii. Pěkně vrže, ale snad z toho něco uslyším.

„Milý můj, víš co na té kazetě bylo?“ Chytá se za hlavu a začne být zase sprostá.

„Víš co na té podělaní kazetě do prčic bylo?! (Řekla to daleko sprostěji.)

„Jak chystám před pěti lety dětem snídani a vypravuji je do školky. Kurva!“ A pak zase telefon.

„Tak je ti jasné, že já vím všechno? Děvče?“ omlouvám si to zprvu, že musí být oželej. Ale fakt, že mám v bytě štěnice a on slyší každé spláchnutí …? Celých pět let.

Sedím tam jak přibitý a nevěřím. Fakt nevěřím, že tohle je pravda. Když oni jsou postižení hledáním pravdy a Bůhví čeho. Ale tohle?

„Co jsi udělal? To je na zabití.“

„To mi věř, že kdyby se tam ten večer objevil, tak je po něm a já v base.“

„No to si myslím, jak znám tvou povahu. A co jsi teda udělala?“ nalévá si laciné víno a snad i s trochou provinění špitla.

„Nahlásila ho inspekci!“ kopla celou sklenici na ex do sebe, čímž mi naznačila, že se o téhle etapě života už nechce bavit. Samozřejmě mne zajímalo, jak to s tím parchantem dopadlo. Tím, že ale zůstal u policie, tak si myslím že šlo asi jen o pokárání, přeložení, nebo dokonce případné povýšení.

 

 

 

Autor: Milan Kalous | sobota 29.10.2016 20:20 | karma článku: 16,52 | přečteno: 508x
  • Další články autora

Milan Kalous

Promořená stopařka

Je to týden a Verča nikde. Docela jsem si na ni zvykl. Ale co když už je také promořená? Včera to bylo v televizi. Zcela fundovaně o tom vedli debatu. Nejdřív jsem si myslel, že se dívám na nějakou ujetou Partičku s Genzerem

7.4.2020 v 6:39 | Karma: 16,50 | Přečteno: 728x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka bez roušky

Zvonek. CRRR. To bude Veronika. Stavila se s rouškami, jak slíbila. Otvírám z vesela a zvu ji dál. "Kde máš roušku?“ Nemyslím to zle. Vždyť jsem také bez roušky. Jsem přece doma ne?

3.4.2020 v 6:52 | Karma: 14,45 | Přečteno: 789x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka v roušce

Všechno se zastavilo. Úplně všechno. Policie má jiné starosti.Silnice pusté, bankovní účet vysychá, dovolená v háji. No tak budeme doma. Vždyť je tady také hezky. Pouštím si nově spuštěný televizní kanál pro seniory..

28.3.2020 v 6:49 | Karma: 13,20 | Přečteno: 645x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - sms

Ten dopis mi byl čert dlužen. Verču mi byl čert dlužen. Celý ten stop mi byl čert dlůžen. Co mohu dělat? Nemohu dělat vůbec nic. Mohu jen napsat sms, že nestíhám, že se omlouvám, že mi to je moc líto. Ale čeho? Že jsem srab?

5.3.2020 v 6:54 | Karma: 13,52 | Přečteno: 558x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - dopis

Veronika se od mámy konečně odstěhovala a všechno vyšumělo do ztracena. Už jsem ani nekontroloval katastr. Hlavně jsem přestal brát stopařky. I když je pravdou, že občas mi hlavou prolétlo, co všechno se tu noc mohlo stát.

3.3.2020 v 6:59 | Karma: 14,97 | Přečteno: 632x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

  • Počet článků 177
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1463x
Jen se tak dívám a naslouchám tónům kolem sebe.