Čest poraženým

Nedá mi to, abych nezavzpomínal na pár osobních proher. Proher, které snad ani prohrami nebyly, jak se zprvu zdálo. Tak jak už to v našem raném, nevyzrálém kapitalismu bývá, i já jsem skončil v určitém období na pracáku.

Řeknu Vám, pocitově nic moc. Sedíte tam na chodbě v řadě precizně srovnaných židlí jako poškoláci, co nevypracovali domácí úkol.

„To změním.“ Říkám s odhodláním přidělené kurátorce, nebo jak se ta jejich funkce jmenuje.

„Já Vám věřím pane Inženýre.“ Reaguje sličná slečna za stolem.

Už abych byl pryč. Na chodbě potkávám Dežu, kamaráda ze školy.

„Hoj Hombre. Co tu děláš?“ haleká na mne přes celou chodbu. Blběji se zeptat nemohl.

„To samé co ty. More.“ Vtipkuji, protože vím, že on tyto nevinné narážky bere. Skloněné hlavy na židlích se náhle zvedají.

„Nemaš praci viď.“ Pookřeji, vědom si té komické situace.

„Pojd ven, něco vymyslíme.“ Rád vypadnu z té bílé budovy, které se od nepaměti říkalo Kreml.

„Hele Milo, mám kšeft.“ Otáčím oči v sloup, co to bude za romskou cipovinu.

„Ne vážně, je to čistý.“ Ubezpečuje mne  s jistotou Gádži.

„Čistý Jo? Od tebe Čistý.“ Významně ho sjedu pohledem. Dělej si  prdel z někoho jiného.

„Ne fakt, je to luxusně zaplacený. Jde o mytí výškových budov.“ Vysvětluje mi za svižné chůze směrem k zastávce. Zpozorním a zároveň znejistím.

„Teď před Vánocemi? V tomhle mrazu jo? Hele Dežo, jestli chceš půjčit na pivo, tak to řekni hned a nezdržuj.“ Pokračuji rychlou chůzí k čekajícímu hloučku u Tesca Chytá mne za rukáv.

„Milo, vidíš támhle toho borce s tím smetákem?“ Ukazuje kamsi nahoru.

Zvedám pomalu hlavu k obloze a zase k zemi. Malý chlap balancuje s patnácti metrovou trubkou plnou vody mezi davem čekající na autobus a šmrdlá zeď obchoďáku. Podívám tázavě zpátky na Dežu.

„Tak to je moje firma.“ poplácám ho po ramenou.

„Tak si to užij.“ Podupávám v rozbředlém slaném sněhu, abych zahřál mrznoucí palce u nohou.

„Milo, je za to dvacet tisíc a zítra večer jsme hotoví. Jdeme napůl. Ty víš, že já si na podrazy nehraji.“

Nikdy jsem jim nevěřil. Jsou už prostě takový. Je ale pravdou, že Deža byl vždycky trochu jiný. Nevím o jediném podrazu co by za studií spáchal. Částka, kterou právě vyslovil byla teď před vánocemi opravdu zajímavá. Nahlodávají mne pochyby a nutkání hned nezdrhnout.

„Vždyť tím stokilovým smetákem pozabíjím polovinu těch lidí tady na zastávce, až mi to spadne.“

„Neboj, to chce grif. Mám ještě jednu mašinu támhle v zadu. Tam to natrénujeme.“ Říká jako bychom si už plácli a táhne mne k parkovišti. Fakt jo. Z dodávky vysouvá další obludárium na mytí výškových budov a já už vím, že necuknu. Se zručností mechanika v BMW sešroubovává jednu dvoumetrovou trubku ke druhé a pomalu vysouvá tohle neuvěřitelné monstrum až ke střeše Tecsa. Cca 30m. Zírám, že to nemůže být zase tak těžké. Když je smeták stabilizován v té šílené poloze.

„Milo, podrž to. Já pustím vodu.“ Odběhne v zápalu směrem po hadici do interiéru. A pak to začne. Tanec. Patnácti metrový smeták plný vody mi vibruje v rukou, odskakuje od skel a stává se zcela neovladatelným.

„Drž to Milo!“slyším Dežu vybíhajícího ze strojovny obchodního domu. Pozdě.

Sto kilové monstrum se kácí mezi auta a páchá zaslouženou škodu. Sice poražený, ale zdravý, opouštím toto krátkodobé pracoviště a mizím v davu. Blb jeden. Proklínám sám sebe i toho idiota. Určitě není ani pojištěný.

A tak vím, že člověk nemá za každou cenu reagovat na první výzvu. 

Autor: Milan Kalous | úterý 29.11.2016 7:30 | karma článku: 14,43 | přečteno: 447x
  • Další články autora

Milan Kalous

Promořená stopařka

Je to týden a Verča nikde. Docela jsem si na ni zvykl. Ale co když už je také promořená? Včera to bylo v televizi. Zcela fundovaně o tom vedli debatu. Nejdřív jsem si myslel, že se dívám na nějakou ujetou Partičku s Genzerem

7.4.2020 v 6:39 | Karma: 16,50 | Přečteno: 728x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka bez roušky

Zvonek. CRRR. To bude Veronika. Stavila se s rouškami, jak slíbila. Otvírám z vesela a zvu ji dál. "Kde máš roušku?“ Nemyslím to zle. Vždyť jsem také bez roušky. Jsem přece doma ne?

3.4.2020 v 6:52 | Karma: 14,45 | Přečteno: 789x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka v roušce

Všechno se zastavilo. Úplně všechno. Policie má jiné starosti.Silnice pusté, bankovní účet vysychá, dovolená v háji. No tak budeme doma. Vždyť je tady také hezky. Pouštím si nově spuštěný televizní kanál pro seniory..

28.3.2020 v 6:49 | Karma: 13,20 | Přečteno: 645x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - sms

Ten dopis mi byl čert dlužen. Verču mi byl čert dlužen. Celý ten stop mi byl čert dlůžen. Co mohu dělat? Nemohu dělat vůbec nic. Mohu jen napsat sms, že nestíhám, že se omlouvám, že mi to je moc líto. Ale čeho? Že jsem srab?

5.3.2020 v 6:54 | Karma: 13,52 | Přečteno: 558x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - dopis

Veronika se od mámy konečně odstěhovala a všechno vyšumělo do ztracena. Už jsem ani nekontroloval katastr. Hlavně jsem přestal brát stopařky. I když je pravdou, že občas mi hlavou prolétlo, co všechno se tu noc mohlo stát.

3.3.2020 v 6:59 | Karma: 14,97 | Přečteno: 632x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové zasévají v Charkově strach. Utečte, dokud je čas, hrozí obyvatelům

23. dubna 2024  18:58

Kreml provádí koordinovanou leteckou a informační operaci proti Charkovu s cílem vyvolat mezi...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 177
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1463x
Jen se tak dívám a naslouchám tónům kolem sebe.