V zajetí hry VI. - lék na insolvenci

Víme jak to u nás chodí. Víme jak si půjčit mega a vrátit jen třetinu. Vědí to gembleři. Vědí to hlavně podvodníci.

"Na zvonku penzionu je opravdu jméno Zeibich. Prvotní nadšení, že cesta nebyla marná nám vzala skutečnost, že jsme dorazili mimo sezónu. Tím pádem zamčeno a zvonek nejspíše odpojen. Nějaký VW v tam sice stál. Uvnitř však ticho. 

"Hej, Gemblere, máš poslední možnost situaci řešit. Jana" nechali jsme Tomovi vzkaz ve schránce penzionu, kde je prezentován jako správce. Vím, že nám možná ukazuje za záclonou vztyčený prostředníček, jelikož Jana prošvihla jeho vyhlášení insolvence a tak má smůlu. Jeden měsíc. Jeden měsíc od vyhlášení měla na to, aby se přihlásila mezi zástup věřitelů a dostala s nejistou pravděpodobností alespoň třetinu. Samozřejmě až po alimentech, státní správě a dalších.

"Je to k ničemu. Ten je tak mazaný, že nemáme šanci." konstatuje rezignovaně. Mám ten samý pocit.

"Jani, mám právníka. Co kdyby se na ty tvoje papíry podíval. Máš přece potvrzení přiznání dluhu od notářky, přijatou sms kde ti bulikuje, jak jde do vězení, ...."

"No mám. K čemu ale to, když jsem prošvihla tu insolvenci. To víš, že už jsem se na to ptala." pokračovala ještě více rezignovaně.

"Já bych to stejně zkusil. No tak vyhodím tisícovku. Tady jde přece o půl miliónu." nevzdávám to, i když by mi po tom všem mělo být úplný prd. Jsou to její peníze co nacpala chlapíkovi, který dělal otčíma mým dětem a hrál si na tátu.

"Půjčíš mi ty papíry?" mám ji pořád rád. Sice nám to nevyšlo, ale spolužáci jsme stále. Ty rozvést nejdou.

"Udělám ti kopie." a usnula. Zbytek cesty jsem přemýšlel, kterého právníka oslovím, když žádného kromě rozvodového nemám. Směšné. Eliška, ta se vyzná. Ta mi někoho dohodí. Ještě za volantem ji volám.

Byl to takový starý pán a zdál se dost unavený. Pro Elišku to ale udělá a vzal mne hned druhý den. Vzal si podklady a bádal. Dlouho bádal. Je to v řiti pomyslel jsem si.

"Je to špatné. Je po insolvenci a tam vaši bývalou paní nikdo nedostane. O tom není pochyb." Věděl jsem to, čekal jsem to. Náhle.

"Ale?" dlouhá pauza

"Neříkal jste že vaše paní má nějakou sms, kde ji tvrdí, že nemůže splácet jelikož jde do vězení?" Probírá se rezavým vousem od kouře

"Říkala to." Já věděl. Já věděl, že tam nějaká skulina musí být. Nadchl jsem se novou nadějí.

"Pokud do toho vězení nenastoupil, dalo by se to klasifikovat jako podvod. A to už není občansko-právní spor¨ ale podvod. Trestný čin." A to s profláknutou insolvencí nemá co dělat. Závity mi pracují na plný plyn. Další pochybnosti ale přicházejí.

"To myslíte vážně, že pět let stará sms může být důkazem u soudu?" 

"No jistě. Pokud ji paní má stále v mobilu?" tvrdí to s takovou jistotou, že nelze nevěřit. Pokračuje.

"Teď jde o to, jak to vyhodnotí policie. Jestli jako trestňák, nebo občansko-právní spor." trochu znejistí

"Můžete mi to nějak osvětlit." začíná mne to bavit jako nějaká dětská hra.

"Insolvence je jasná. Pokud to ale policie vyhodnotí jako trestný čin, hrozí mu při této částce dva až pět let natvrdo." jenom zírám jak doktor dál klape do klávesnice pocity nejdou popsat. Doktor dál pokračuje výčtem z jakéhosi rejstříku.

"To by ho mohlo dostatečně vystrašit aby zaplatil. Jak se tak dívám, pan Zeibich  si v podnikání nevede vůbec špatně. Navíc máte šanci dostat celou částku a ne nějakou třetinu z insolvence." uzavírá s ledovým klidem a vrací mi kopie od Jany. Za to mně se chce křičet.

"Takže podat trestní oznámení! Pane doktore, děkuji moc. Co jsem dlužen?"

"Dejte mi 500 a pozdravujte Elišku." (pokračování příště)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Milan Kalous | úterý 29.10.2019 5:34 | karma článku: 13,15 | přečteno: 341x
  • Další články autora

Milan Kalous

Promořená stopařka

Je to týden a Verča nikde. Docela jsem si na ni zvykl. Ale co když už je také promořená? Včera to bylo v televizi. Zcela fundovaně o tom vedli debatu. Nejdřív jsem si myslel, že se dívám na nějakou ujetou Partičku s Genzerem

7.4.2020 v 6:39 | Karma: 16,50 | Přečteno: 728x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka bez roušky

Zvonek. CRRR. To bude Veronika. Stavila se s rouškami, jak slíbila. Otvírám z vesela a zvu ji dál. "Kde máš roušku?“ Nemyslím to zle. Vždyť jsem také bez roušky. Jsem přece doma ne?

3.4.2020 v 6:52 | Karma: 14,45 | Přečteno: 789x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka v roušce

Všechno se zastavilo. Úplně všechno. Policie má jiné starosti.Silnice pusté, bankovní účet vysychá, dovolená v háji. No tak budeme doma. Vždyť je tady také hezky. Pouštím si nově spuštěný televizní kanál pro seniory..

28.3.2020 v 6:49 | Karma: 13,20 | Přečteno: 645x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - sms

Ten dopis mi byl čert dlužen. Verču mi byl čert dlužen. Celý ten stop mi byl čert dlůžen. Co mohu dělat? Nemohu dělat vůbec nic. Mohu jen napsat sms, že nestíhám, že se omlouvám, že mi to je moc líto. Ale čeho? Že jsem srab?

5.3.2020 v 6:54 | Karma: 13,52 | Přečteno: 558x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - dopis

Veronika se od mámy konečně odstěhovala a všechno vyšumělo do ztracena. Už jsem ani nekontroloval katastr. Hlavně jsem přestal brát stopařky. I když je pravdou, že občas mi hlavou prolétlo, co všechno se tu noc mohlo stát.

3.3.2020 v 6:59 | Karma: 14,97 | Přečteno: 632x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Začaly vypovídat poškozené. Vyslechnout si je Cimický k soudu nepřišel

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  12:47

V případu psychiatra Jana Cimického, který čelí obžalobě z několika znásilnění a desítek případů...

Být v cizině, když jiní umírají? Ukrajinci v branném věku přišli o konzulární služby

23. dubna 2024  12:37

Ukrajina přestala poskytovat konzulární služby ukrajinským občanům v branném věku, kteří pobývají v...

Exposlanec ODS Šťastný, lékař bývalého prezidenta, se pokouší za ANO o návrat

23. dubna 2024  12:26

Pražské ANO ve středu rozhodne, zda zkusí vrátit do nejvyšších pater politiky Borise Šťastného,...

Bezdůvodně napadl děti na zastávce a v tramvaji. Agresora policie dopadla záhy

23. dubna 2024  12:16

Napadení dvou skupin dětí krátce po sobě šetřili v polovině dubna policisté v Praze Řepích. Nejprve...

  • Počet článků 177
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1463x
Jen se tak dívám a naslouchám tónům kolem sebe.