STOPAŘ - funebrák

Je dobře, že dnes už tolik stopařů na cestách není. Je dobře, že to studenti nemají zapotřebí a jezdí téměř zadarmo. Je ale škoda, že přijdou o ty zážitky, co jsme na stopu zažívali my. Tak třeba tenhle. 

To ráno jsem vyloženě neodhadl. Přes noc nasněžilo deset čísel a nad ránem začalo mrznout. Ale už jsem se rozhodl. Do Brna jedu stopem. Zkouška začíná až v jedenáct, když budu stát na Hradubické v pět ráno, nemůže to nevyjít. Ouha. Ty lakýrky a kvádro do toho sněhu moc nejdou, ale co. Bundu mám, lakýrky hodím do báglu.  To mne ujistilo, že se to dá. Doťapal jsem na výpadovku s vědomím, že v takové kose mi minimálně třetí auto zastaví. Nad takovým blbcem v kvádru se slituje každý druhý. Ouha. Půl hodiny a jeden vůz. V protisměru. Pohřebák. Škoda 1203 bruslila opačným směrem.To je divný. Ne Milane, ty jsi divný. Začínal jsem si uvědomovat svou debilitu. Kolem ojínělé stromy jak v Mrazíkovi a do stále klesající teploty mi přimrzalo úplně všechno. Tak tohle jsi nezvládl. Po hodině to balím a ztuhlou chůzí se posouvám k nejbližšímu MHD. Když tu? Světla mým směrem. Ha, že by? Po hodině. Zaujmu postavení zoufalce, což nebylo tak těžké. Minul mne. Naštěstí. Bruslil úplně stejně jako ten pohřebák před půl hodinou. Ale vždyť to je on. Nebo dnes jezdí jen pohřebáci? V podchlazeném mozku hledám racionální úvahu. Nevěřícně se ohlížím, co je to za přelud. Brzdí. Ne. Klouže se. Dosmýkává. Brzdová světla jasně signalizují, že se něco děje. Nevěřím. Zastavil až  padesát metrů za mnou a já fakt váhám. Je to jak v hororovým filmu ze západu. Nicméně nohy mám tak ztuhlé, že bych snad na tu zastávku MHD ani nedošel. Tak to zkusím. Odtrhnu přirezlé zafoukané dveře spolujezdce. Ty vole. Za volantem sedí vyschlá postava. Lícní kosti vystouplé , ruce šlachovité, pohled nepřítomný. O krok couvám.

"Tak jedeš? Nebo jsi mi sem přišel jen pustit tu kosu?" Nečekaně se usměje nad zdařilým vtipem a poukáže na stále otevřené dveře.

"JJJasně. AAA ddík." koktám zimou i strachem. Soukám se do relativně vyhřáté kabiny. Rozjíždíme se ztuha. Tam, sem, tam sem. Konečně se dodávka chytne a vypadá to že to vyjde. 

"Ještě jsem nepřezul." komentuje svůj úspěch rozjezdu.  Mně už je to ale jedno, hlavně že sedím a fouká na mne skřípající vlahý ventilátor.

"Kam to bude studente?" pokračuje pohledem na mé klepající se kolena v tesilkách.

"BBBrno." stále nejsem schopen vypravit ze sebe kloudné slovo. Vycítil to a tak mne nechal tát. Bruslili jsme si po té prázdné cestě první třídy tak jak to uměly jenom dodávky škoda 1203.

"Jedu jen do Svitav. Rozední se a tam už někoho chytneš." uvažuje za mne. Jen pokyvuji a už mi je mnohem lépe. Tak si to tak dál bruslíme, když v tom za námi světla. Rychlá světla. Taky bruslící. Funebrák zpozorní, narovná se a podřadí, na dva, pak na jedna. Tlačí se krokem na závěj až téměř stojíme. Světla jen tak tak protancovala kolem nás a já jen zaznamenal značku Žiguli.

"Jen spěchej. Karel taky spěchal." komentoval starý muž ve stojícím autě a zapálil si cigaretu Start. Nechápu. Zařadil a již navyklým rozbruslením jsme se pomalu rozjeli.

"Rozepni si tu bundu, ať se trochu prohřeješ zevnitř než tě vyhodím." Má pravdu. že mne to nenapadlo dřív. Jak se tak soukám z rukávu, okem zahlédnu v malém okénku rakev. Do teď jsem si nepřipouštěl, že by tam mohla být. Začalo mi být opravdu příjemně. Otočím se tedy ještě jednou. Na rakvi štítek.

- KAREL NOVÁK, 34 let. AUTONEHODA -

Autor: Milan Kalous | sobota 9.11.2019 6:22 | karma článku: 18,31 | přečteno: 476x
  • Další články autora

Milan Kalous

Promořená stopařka

Je to týden a Verča nikde. Docela jsem si na ni zvykl. Ale co když už je také promořená? Včera to bylo v televizi. Zcela fundovaně o tom vedli debatu. Nejdřív jsem si myslel, že se dívám na nějakou ujetou Partičku s Genzerem

7.4.2020 v 6:39 | Karma: 16,50 | Přečteno: 728x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka bez roušky

Zvonek. CRRR. To bude Veronika. Stavila se s rouškami, jak slíbila. Otvírám z vesela a zvu ji dál. "Kde máš roušku?“ Nemyslím to zle. Vždyť jsem také bez roušky. Jsem přece doma ne?

3.4.2020 v 6:52 | Karma: 14,45 | Přečteno: 789x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka v roušce

Všechno se zastavilo. Úplně všechno. Policie má jiné starosti.Silnice pusté, bankovní účet vysychá, dovolená v háji. No tak budeme doma. Vždyť je tady také hezky. Pouštím si nově spuštěný televizní kanál pro seniory..

28.3.2020 v 6:49 | Karma: 13,20 | Přečteno: 645x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - sms

Ten dopis mi byl čert dlužen. Verču mi byl čert dlužen. Celý ten stop mi byl čert dlůžen. Co mohu dělat? Nemohu dělat vůbec nic. Mohu jen napsat sms, že nestíhám, že se omlouvám, že mi to je moc líto. Ale čeho? Že jsem srab?

5.3.2020 v 6:54 | Karma: 13,52 | Přečteno: 558x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - dopis

Veronika se od mámy konečně odstěhovala a všechno vyšumělo do ztracena. Už jsem ani nekontroloval katastr. Hlavně jsem přestal brát stopařky. I když je pravdou, že občas mi hlavou prolétlo, co všechno se tu noc mohlo stát.

3.3.2020 v 6:59 | Karma: 14,97 | Přečteno: 632x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

  • Počet článků 177
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1463x
Jen se tak dívám a naslouchám tónům kolem sebe.