STOPAŘ - Veronika doma

Sedím u té pumpy neschopen čehokoli. Vzít si cizí osobu do auta je dnes opravdu hazard se životem. Pomalu mi dochází, co se vlastně stalo. Kontroluji. Doklady mám u sebe, brašna s laptopem je také na místě, mobil,... Sakra mobil. 

Musela po něm hrábnout, jak jsem ho odhodil na palubku, když jsem se připoutával. Dělá to tak každý. Sakra. Káča pitomá. Ne. Ty jsi pitomec. Nadávám si  nahlas. Co teď? Volat policii z pumpy? Už je pozdě. Ta je někde v lese a termo kameru kvůli ni spouštět nebudou.  

"No, tak zase někomu zastav, vole!" ulevil jsem si a pomalu se rozjel do tmy.Telefon jsem ani neblokoval. Stejně nemám z čeho a mám kredit. Tak ať si kráva zavolá kam chce. Na účet se z něj nedostane. Sčítám možná rizika. Ráno moudřejší večera byla poslední úvaha před usnutím. 

Ráno ale moudřejší nebylo. V sedm hodin zvoní u dveří máma. Sakra, co ještě. Tohle není normální. Nikdy to neudělala. Navíc to má čtyři kilometry. 

"Mami?!" čekám další průšvih. V ruce drží můj telefon.

"Prý jsi ho ztratil na pumpě." významně se ne mne dívá, jako když jsem před třiceti lety ztratil klíče od bytu.

"Pojď dál. To bylo jinak." uzívaný a zvědavý kde k němu přišla ji zvu dovnitř. U kávy převyprávím celou večerní story.

"Ty jsi ji vyhodil nahatou z auta?" nevěřícně kroutí hlavou. Krčím provinile rameny jako bych chtěl naznačit, že ty klíče si od zítřka už opravdu dám na krk na šňůrku. Než jsem stačil znovu popsat situaci, pokračuje. Nesnáší když ji skáči do řeči. 

"To děvče přišlo vymrzlé, nahaté a máš jedinou kliku, že mne máš v telefonu pod jménem maminka." Teď trochu změkne. Snad za tu maminku v telefonu. Dochází mi to. Tak přece to nebyla kurva. Když někdo dokáže vrátit telefon takhle složitým způsobem. 

"Kde je teď?"  ptám se jako jestli jsou děti v pořádku  ve školce.

"No u mne doma. V posteli." říká spokojeně a srká horkou kávu 

"Zbláznila jsi se mami?" málem se opařím na místě nejcitlivějším

"Vždyť tě vybere. Prý zabila strýce. Je na útěku. Ukradla mi mobil." odložím neomaleně šálek a letím pro kalhoty.

"Rychle, rychle ...To se mi snad zdá?!" překotně natahuji nohavice.

"Ježiši. To mne nenapadlo? Chytá se za pusu jak to staré babky dělají.

"Vypadala tak zoufale a přece ti přinesla ten mobil..." omlouvá svou naivitu. 

"A jak ti vysvětlila tu nahotu?" ptám se vztekle za volantem, že jsme oba takoví blbci.

"No říkala,... že ji chtěl ten strýc znásilnit a tak ..." to už brečí při představě co bude, až tam dorazíme.

"Jasně." No, ještě že ji nezabila. Omlouvám ji v duchu, abych ještě více nestresoval nastalou situaci.

"Kolik jsi tam měla?" smířený s tím co odpoví.

"Všechny úspory." říká náhle nezvykle vyrovnaně. Vím to. Nevěřila zlodějům z bank. Nemá ani účet. Rychlé tempo dnešní doby nestíhá. Pochopitelně. Nastane nečekaný klid a já už tak nespěchám.

"Takže ten milion a půl? No, tak to jsi ...víš kde?" Nechci mluvit sprostě. Vím, že to nesnáší. /pokračování příště/ 

 

 

Autor: Milan Kalous | pátek 6.12.2019 5:20 | karma článku: 18,35 | přečteno: 713x
  • Další články autora

Milan Kalous

Promořená stopařka

Je to týden a Verča nikde. Docela jsem si na ni zvykl. Ale co když už je také promořená? Včera to bylo v televizi. Zcela fundovaně o tom vedli debatu. Nejdřív jsem si myslel, že se dívám na nějakou ujetou Partičku s Genzerem

7.4.2020 v 6:39 | Karma: 16,50 | Přečteno: 728x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka bez roušky

Zvonek. CRRR. To bude Veronika. Stavila se s rouškami, jak slíbila. Otvírám z vesela a zvu ji dál. "Kde máš roušku?“ Nemyslím to zle. Vždyť jsem také bez roušky. Jsem přece doma ne?

3.4.2020 v 6:52 | Karma: 14,45 | Přečteno: 789x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka v roušce

Všechno se zastavilo. Úplně všechno. Policie má jiné starosti.Silnice pusté, bankovní účet vysychá, dovolená v háji. No tak budeme doma. Vždyť je tady také hezky. Pouštím si nově spuštěný televizní kanál pro seniory..

28.3.2020 v 6:49 | Karma: 13,20 | Přečteno: 645x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - sms

Ten dopis mi byl čert dlužen. Verču mi byl čert dlužen. Celý ten stop mi byl čert dlůžen. Co mohu dělat? Nemohu dělat vůbec nic. Mohu jen napsat sms, že nestíhám, že se omlouvám, že mi to je moc líto. Ale čeho? Že jsem srab?

5.3.2020 v 6:54 | Karma: 13,52 | Přečteno: 558x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - dopis

Veronika se od mámy konečně odstěhovala a všechno vyšumělo do ztracena. Už jsem ani nekontroloval katastr. Hlavně jsem přestal brát stopařky. I když je pravdou, že občas mi hlavou prolétlo, co všechno se tu noc mohlo stát.

3.3.2020 v 6:59 | Karma: 14,97 | Přečteno: 632x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 177
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1463x
Jen se tak dívám a naslouchám tónům kolem sebe.