Stopařka v roušce

Všechno se zastavilo. Úplně všechno. Policie má jiné starosti.Silnice pusté, bankovní účet vysychá, dovolená v háji. No tak budeme doma. Vždyť je tady také hezky. Pouštím si nově spuštěný televizní kanál pro seniory..

Potkat dnes stopaře je nemyslitelné, když všichni vypadáme jak lupiči. Navíc je zákaz pohybu a přesunu osob.  Myslel jsem, že v téhle pohnuté době už Verču nepotkám a celá peripetie s policií, domnělým zneužíváním, cestou do Rakouska  skončila. Omyl. Vyhledala mne sama.

„Dobrý den pane Milane.“ Mumlá přes roušku a podává mi igelitovou tašku. Zírám na ni jak na zjevení.

„Verčo?“ ujišťuji se, že to je ona

„Přinesla jsem vám roušky.“ Oči jí prvně zářily. Snad proto, že i ona teď může pomoci

„Jé. To je milé.  Pojď dál. Kde jsi k nim přišla?“ Přebírám tašku a zvu ji do chodby. Sundává roušku a tak mohu vidět výraz, který u ní neznám. Usměvavá, řekl bych až veselá. Zatímco se všichni topíme v depresích, co bude dál, tak ona září.

„Šijeme teď s kamarádkou u ní doma.“ Rozkládá mi po stole asi pět druhů profesionálně ušitých plátýnek

„Aha.“ Její pozitivní energie ovládla celý prostor. Prohlížím si tu nádheru a už se nemohu dočkat, až v tom vyrazím mezi lidi. Ne. To byl vtip.

„To je hrůza co?“ Dodává jedním dechem a klesá na židli.

„Co? Né, to je perfektní práce Verčo. Kde ses naučila takhle šít?“ Natahuji si jednu roušku na obličej abych ji ubezpečil jak mi sedne.

„Ale ne. Já myslím tu epidemii.“ Plácne se do čela, jak jsem natvrdlej.

„Aha.“ Poslední dobou říkám jenom samé aha.  Asi že se nestačím divit, co se to vlastně děje.

„Myslíte, že to spustili schválně?“ Povytahuji obočí, protože mimika pod rouškou je mi k ničemu.

„Kdo?“ Čekám, co z ní vyleze

„No Číňani. Jsou to přece komunisti , co chtějí ovládnout celý svět. Jak ekonomicky, tak fyzicky…“ To první se jim už povedlo. Chrlí na mne vlnu hypotéz než ji přeruším

„Počkej, počkej, vždyť oni umírají také.“ Argumentuji stále ještě přes roušku  proti  této mladické fantasmagorii.

„Milane, vždyť jich je tisíc pět set miliónů a už to jako jediní mají pod kontrolou.“  V rozčilení zapomněla  na vykání. Její  plamínky v očích se náhle vytratily.

„Kolik že jich zemřelo?“ Ptám se úmyslně, protože to nikdo neví.

„To je fuk. Hlavní je, že už jsou za Itálií a Amerikou.“  To je pravda. To jsem také slyšel. Sundávám roušku a mnu si dechem zapařenou  bradu.  Z tohoto úhlu jsem se na to opravdu nedíval.

„A těch je kolik?“ Zakončuje vyzývavou otázkou s patřičným důrazem.

„Navíc nám dodávají testery, kde každý  třetí  nefunguje. Nebo to je naopak. Už nevím. …!“ Nasazuje si roušku a zvedá se židle.

„Už musím frčet. Mám dnes ještě deset adres.“ Teprve teď jsem si všiml, že má ještě jednu velkou tašku plnou igelitek.

„Tak jo. Nebudu tě zdržovat.“ Zcela zmatený jejím bojovným postojem ji otvírám dveře a propouštím do marasmu mimo karanténu.

"Za týden se stavím s další várkou." Mumlá na mne ještě od výtahu.

Celý večer jsem o tom přemýšlel. Dával si dohromady pro a proti.

Autor: Milan Kalous | sobota 28.3.2020 6:49 | karma článku: 13,20 | přečteno: 645x
  • Další články autora

Milan Kalous

Promořená stopařka

Je to týden a Verča nikde. Docela jsem si na ni zvykl. Ale co když už je také promořená? Včera to bylo v televizi. Zcela fundovaně o tom vedli debatu. Nejdřív jsem si myslel, že se dívám na nějakou ujetou Partičku s Genzerem

7.4.2020 v 6:39 | Karma: 16,50 | Přečteno: 728x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka bez roušky

Zvonek. CRRR. To bude Veronika. Stavila se s rouškami, jak slíbila. Otvírám z vesela a zvu ji dál. "Kde máš roušku?“ Nemyslím to zle. Vždyť jsem také bez roušky. Jsem přece doma ne?

3.4.2020 v 6:52 | Karma: 14,45 | Přečteno: 789x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - sms

Ten dopis mi byl čert dlužen. Verču mi byl čert dlužen. Celý ten stop mi byl čert dlůžen. Co mohu dělat? Nemohu dělat vůbec nic. Mohu jen napsat sms, že nestíhám, že se omlouvám, že mi to je moc líto. Ale čeho? Že jsem srab?

5.3.2020 v 6:54 | Karma: 13,52 | Přečteno: 558x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - dopis

Veronika se od mámy konečně odstěhovala a všechno vyšumělo do ztracena. Už jsem ani nekontroloval katastr. Hlavně jsem přestal brát stopařky. I když je pravdou, že občas mi hlavou prolétlo, co všechno se tu noc mohlo stát.

3.3.2020 v 6:59 | Karma: 14,97 | Přečteno: 632x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

STOPAŘKA - ve střehu

Hodil jsem celou tu stopařskou etýdu za hlavu a soustředil se zase sám na sebe. Nevolají. Také nevolám. Jen občas zkontroluji mámin katastr nemovitostí, jestli jsou brambory na řádku a všechno je v pořádku. Jak s oblibou říkávala.

12.2.2020 v 17:19 | Karma: 13,81 | Přečteno: 564x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 177
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1463x
Jen se tak dívám a naslouchám tónům kolem sebe.