Stopařka bez roušky

Zvonek. CRRR. To bude Veronika. Stavila se s rouškami, jak slíbila. Otvírám z vesela a zvu ji dál. "Kde máš roušku?“ Nemyslím to zle. Vždyť jsem také bez roušky. Jsem přece doma ne?

„Je to úplně jinak.“ Unaveně klesá do křesla. Asi má za sebou pěknou štrapaci. Je v první linii, když takhle  po domácnostech a rozdává roušky.

„Číňani v tom nejedou. To jenom matička zem se nasr…, pardón - ozvala.“ Hned se opravila, vědoma si mé alergie na sprostá slova, pokračuje v rezignovaně v monologu.

„Podívej se, jak se svět za dva měsíce pročistil. Delfíni se vracejí do Středomoří, nad Čínou zmizel mrak smradu a kouře. Po smogu ve městech ani památky.“ Pozvolna nasává vzduch do plic, aby opět dlouze vydechla

„A jak se úžasně dýchá. Ty to necítíš?“ Přivírá oči. Neznat ji, myslím si, že je sjetá. Zdá se, že usíná.

„Veroniko, ty jsi hulila?“   Pravda, neznáme ji tak dlouho abych si byl  jistý.

„Houby hulila.  Jen mi je fajn, že už to konečně končí. Pro všechny. Příroda dvakrát šanci nedává. To nevíš?“ šeptá z mého  polohovacího  křesla hypnotickým hlasem. Co s ní sakra je?

„Dáš si kafe?“ zkouším ji dostat do normálního  časoprostoru.

„Dám si whisky Taťko.“ No tak je sjetá. Nebo ožralá. Chytnout ji na ulici, tak to má za desítku. Začínám toho jejího divadla mít tak akorát. Nalévám ji Hanáckou a přitom na youtube pouštím -Světu ještě jednu šanci dej, …- Ani to s ní nehne. Rozpláclá v křesle, stále pod zavřenými víčky blouzní.

„To určitě! Nejdříve nás ten svět zbaví starých a nemocných. Potom přijdeme na řadu my. Voda, jídlo všechno bude kontaminováno. Na další produkci nebude čas ani kapacita. Budeme brkat o mrtvoly svých bližních a navzájem na sebe kašlat.“ Rozkašle se suchým kašlem a do toho kucká.

„Začne rabování, vraždění a utéct nebude kam.“ Zakončí přidušeným hlasem a opět padá do kómatu.

Pořád si myslím, že to předstírá. Nebo už ji opravdu má? Koronu. Asi ji dostalo to, jak na to všude okolo kašlou. V Americe, Británii, Němci a teď dokonce i ve Skandinávii. Viděli v Číně co je to za prevíta a nic. Jich se to přece netýká. Opět se rozkašle. Tentokrát tak silně, že ji začnou téct slzy.  Třesu s ní, ať už se konečně probere. Chytá mne kolem krku, přisává se jako klíště a dává mi uslzenou pusu. Teď mám už opravdový strach. Náhle utichne, zklidní se a do ucha mi začne broukat.

„ Verča má narozeniny, my máme přání jediný, hodně štěstí zdraví …“ otírá si slzy, odtancovává do středu obývacího pokoje. Usměvavá, úplně proměněná.

„To byl vtip.“ Vytahuje z pod bundy třetinku šampaňského a slíbené, ručně ušité roušky.

„Dnes mi je dvacet dva. Heč. “ Bouchá šampáňko a zcela střízlivě se ptá po skleničkách.

„Ty jsi taková krá…ska“   Raději zmlknu, abych nebyl sprostý.

Autor: Milan Kalous | pátek 3.4.2020 6:52 | karma článku: 14,45 | přečteno: 789x
  • Další články autora

Milan Kalous

Promořená stopařka

Je to týden a Verča nikde. Docela jsem si na ni zvykl. Ale co když už je také promořená? Včera to bylo v televizi. Zcela fundovaně o tom vedli debatu. Nejdřív jsem si myslel, že se dívám na nějakou ujetou Partičku s Genzerem

7.4.2020 v 6:39 | Karma: 16,50 | Přečteno: 728x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka v roušce

Všechno se zastavilo. Úplně všechno. Policie má jiné starosti.Silnice pusté, bankovní účet vysychá, dovolená v háji. No tak budeme doma. Vždyť je tady také hezky. Pouštím si nově spuštěný televizní kanál pro seniory..

28.3.2020 v 6:49 | Karma: 13,20 | Přečteno: 645x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - sms

Ten dopis mi byl čert dlužen. Verču mi byl čert dlužen. Celý ten stop mi byl čert dlůžen. Co mohu dělat? Nemohu dělat vůbec nic. Mohu jen napsat sms, že nestíhám, že se omlouvám, že mi to je moc líto. Ale čeho? Že jsem srab?

5.3.2020 v 6:54 | Karma: 13,52 | Přečteno: 558x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - dopis

Veronika se od mámy konečně odstěhovala a všechno vyšumělo do ztracena. Už jsem ani nekontroloval katastr. Hlavně jsem přestal brát stopařky. I když je pravdou, že občas mi hlavou prolétlo, co všechno se tu noc mohlo stát.

3.3.2020 v 6:59 | Karma: 14,97 | Přečteno: 632x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

STOPAŘKA - ve střehu

Hodil jsem celou tu stopařskou etýdu za hlavu a soustředil se zase sám na sebe. Nevolají. Také nevolám. Jen občas zkontroluji mámin katastr nemovitostí, jestli jsou brambory na řádku a všechno je v pořádku. Jak s oblibou říkávala.

12.2.2020 v 17:19 | Karma: 13,81 | Přečteno: 564x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

U Votic se srazila tři auta, ženu záchranáři letecky transportovali do Prahy

28. dubna 2024  15:57,  aktualizováno  16:33

U Votic na Benešovsku došlo k dopravní nehodě, havarovala zde tři osobní vozidla. Podle policie měl...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15,  aktualizováno  16:27

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

Čína dokončuje „neviditelný“ bombardér. Máme lepší, řekl Pentagon

28. dubna 2024  16:26

Číňané oznámili představení svého „neviditelného“ (stealth) bombardéru H-20. Pentagon to ale moc...

Trpí bolestmi, rok čekají na operaci zápěstí. V Česku dlouho chyběly umělé klouby

28. dubna 2024  16:25

V Česku dlouho chyběly umělé klouby do zápěstí. Pracovišť, která je dříve měnila, bylo v zemi jen...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 177
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1463x
Jen se tak dívám a naslouchám tónům kolem sebe.