Čest poraženým - Kuba -

16. 12. 2016 8:13:02
Jediným racionálním vysvětlením, proč se Kuba na závěrečky vybodl, je fet. Není tajemstvím, že dnešní mládež chodí do školy zhulená, v lepším případě se zbytkáčem. Ne všichni. Třicet procent. Ptal jsem se mistrů, třídního, ...

„Je to slušný kluk. Co já vím, maká od rána do večera v Kauflandu, nebo na Benzíně, aby vydělal nějakou tu korunu .“ Hodnotí ho Pepa, učitel odborného výcviku.

„On to fakt nedal?“ doplní nevěřícnou otázkou.

„Nedal. Taky mi to nedá. I když jsem ho neučil a viděl jsem ho vlastně jen jednou.“

„A co ti je po něm, když je stejně po všem?“ pokračuje Pepa s lítostí, ale i skrývanou lhostejností.

„No, jestli v něčem nejel? Nebo, kde se stala chyba? Na které Benzíně vlastně dělá?“ napadlo mne.

„No u toho Kauflandu. Kuba a fet? To mi nehraje.“ Dokončí úvahu a mizí v dílnách. Je rozhodnuto. Jedu tam.

„Kubo, ty ptáku! Proč jsi se nestavil?“ Vydávám se za normálního zákazníka, kterému mu právě setřel skla a dává mu všimný. Odskočil od auta, jak se lekl. Zřejmě si mne hned nevybavil.

„No, v... víte pane učiteli, t... to je těžká věc.“ Vykoktá ze sebe a nejraději by zmizel.

„Víš proč jsi nasral zástupce?“ Civí na mne jakou, řečí to na něj chrlím.

„No tím svým zasraným plakátem?“ Přitvrzuji ve vulgarismu, abych se dostal do jejich mluvy.

„Jaká těžká věc kurva! Teď budeš do konce života ošukávat v zimě skla spolužákům, nebo v létě šůrovat v Kauflandu v mrazáku?“ okolní řidiči se otáčí, co že to tady za výtržníka řve na obsluhu benziny. Usedám do auta abych se klidnil. Stojí tam s tou stěrkou jak Kuba z nemanic.

„Tak to není pane učiteli.“ Houkne mi do pootevřeného okýnka s úlevou že odjíždím.

„Mám projekt.“ slyším ještě za zaklapnutými dveřmi. Jaký projekt? Co to mele? Zašlápnu auto a vracím se ke stojanu.

„Ty vole, projekt byl, že uděláš závěrečky. Slíbil jsem to tvé mámě ...“ Tů, Tů, Tů,

„Jděte si to kurva vyříkat ty sračky k vysavači.“ Řidiči za mnou došla trpělivost. A pak naše mládež mluví jak mluví. Usedám a mizím k tomu vysavači. Počkám až se plac vylidní.

„Tak mi o tom projektu něco řekni.“ Ptám se ho už normální češtinou, když přetlak ustoupil. On už taky klidný a zdá se i sebejistý.

„Budu vyrábět mlhoviště.“

„Cože? Na čem jezdíš? Ty jsi sjetej?“ Beru to definitivně jako marnou investici mého času a chystám se konečně k odchodu.

„Ne ne, opravdu. Očíhl jsem to tady na myčce a je to strašně jednoduché. Jedna stočená trubka, vtipně napíchaná, potřebný tlak 2atm a je to tam...“ To mne zarazí v chůzi. Ví co je atmosféra, dokáže stočit trubku do spirály a vtipně ji opíchat nebo jak to říkal? Přijíždí nové vozy a tím končí i náš rozhovor. Jen ještě dodá. Stavte se. Plácne na sklo promáčený kus štítku nebo čeho a mizí za zákazníkem. Civím na profesionálně udělanou umáčenou vizitku s obrázkem mlhy s duhou. Nechci dále rušit, abych mu ještě nenadělal potíže. Odlepuji ze skla promáčenou etiketu a mizím. Je fakt, že ta vizitka mne začíná pálit v rukou i v mozku. Mlhhoviště. Poklepávám si nervózně na volant. To tady nikdo nedělá. Od takového outsaidra bych to nečekal. Všichni říkají jak je blbej, nemožnej, že ani na výuční list nedosáhne. Chci to vidět. Hned zítra mu zavolám.

Autor: Milan Kalous | pátek 16.12.2016 8:13 | karma článku: 13.03 | přečteno: 340x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Poezie a próza

Václav Kunft

Velký pátek

Otevírání hor a vydávání pokladů nemá nic společného s křesťanským Velkým pátkem. Je to stará pohanská tradice spojená s příchodem jara. Mytologické téma je smrt a znovuzrození.

29.3.2024 v 11:12 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 30 | Diskuse

David Snítilý

... a co je vlastně normální aneb nudné vztahy

„A je sexy ten Váš kamarád?“ provokovala Marka Tereza. „Ne tak jako já," kasal se Marek. „Sexy s tímhle pivním mozolem?" poukázala na jeho zvětšujícího se milana. „To není pupek, to je charisma," oponoval nádherné femme fatale.

29.3.2024 v 7:40 | Karma článku: 9.41 | Přečteno: 140 | Diskuse

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 8.83 | Přečteno: 154 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 15.26 | Přečteno: 204 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.54 | Přečteno: 199 | Diskuse
Počet článků 177 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1463
Jen se tak dívám a naslouchám tónům kolem sebe.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...