Čest poraženým

Takhle to dál nejde. Nebudu psát o rakovině,ani Janině,ani o její vagíně. Mám totiž takové neblahé tušení, že všechno je úplně jinak a že jako starej vůl jsem zase naletěl. Vrhnu se tedy do práce.

Vyplním tento čas intenzivní prací ve školství a budu myslet jen na příjemné a veselé věci. Pokud  to ovšem v tomto novodobém prostředí vzdělanosti a morálky půjde.

Takový Korbič. Do školy si chodí, kdy chce, upravený podle intenzity pařby z předešlého dne. Přijde si s nevinným úsměvem idiota na druhou hodinu a nevíš, jestli je zhulenej, nebo si z tebe dělá dobrý den. 
„Dobrý den pane učiteli. Umluvte můj pozdní příchod, ale slunce dnes vstalo dříve, než jsem procitl.“
Třída zaburácí a já vím, že je po výuce.
„Kamile, já ti tohle tolerovat nebudu. Jak k tomu přijdou ostatní?“ výmluvně se otírám o dav v lavicích v naději že mi přitaká.
„Pane učiteli, já vám to tedy řeknu.“ Třída nápadně utichá plna očekávání, co přijde.
 „Já si po ránu musím dát minimálně jednu hodinu parní lázeň a pak nestíhám.“ 
„Cože?“
„Jinak mé tělo nefunguje.“ Reaguje zcela vážně, že by mu to člověk i věřil.
„Kamile! Já tě z tohohle ústavu dostanu, jestli mne budeš dál ….“
Nálada ve třídě exploduje. Cítím ředitelku pod naší učebnou. Cítím převahu davu.
„Tak a ven!“ zařvu a rázně kynu směrem ke dveřím. Nedivil bych se, kdyby i ta ředitelka přišla, co že se to tam na tom druhém patře nad ní děje. I dav se leká a utichá.
Korbič usedá na své místo a komediálně si vybaluje učební pomůcky. Přitom si jen tak brouká.
Náhle je ticho, že bys slyšel i Melicharovo kručení v břiše.
„Vy mne odsud nedostanete pane učiteli.“ Tím, že se atmosféra zklidnila, ještě rád přistupuji na jeho hru.
„A proč si myslíš, že ne?“ 
„Protože za každou duši v tomto ústavu naše paní ředitelka pobírá čtyřicet tisíc korun a těch se jen tak nevzdá.“ Pleskne sešitem o lavici, jako že je připraven k výuce.
A jsem v řiti. Co na to říci? Vždyť má pravdu. Jsem bezmocný a poražený. Neschopný soustředění.
„Do konce hodiny si tedy pustíme poučný dokument: Nikola Tesla a jeho šílená elektřina.“ 
Neobratně vycouvávám z marného sporu, abych nabral dech na E2K, kde na mne již jistě čeká Gregor, podobný týpek Korbičovi.

 

Autor: Milan Kalous | středa 23.11.2016 15:28 | karma článku: 23,16 | přečteno: 679x
  • Další články autora

Milan Kalous

Promořená stopařka

Je to týden a Verča nikde. Docela jsem si na ni zvykl. Ale co když už je také promořená? Včera to bylo v televizi. Zcela fundovaně o tom vedli debatu. Nejdřív jsem si myslel, že se dívám na nějakou ujetou Partičku s Genzerem

7.4.2020 v 6:39 | Karma: 16,50 | Přečteno: 728x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka bez roušky

Zvonek. CRRR. To bude Veronika. Stavila se s rouškami, jak slíbila. Otvírám z vesela a zvu ji dál. "Kde máš roušku?“ Nemyslím to zle. Vždyť jsem také bez roušky. Jsem přece doma ne?

3.4.2020 v 6:52 | Karma: 14,45 | Přečteno: 789x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka v roušce

Všechno se zastavilo. Úplně všechno. Policie má jiné starosti.Silnice pusté, bankovní účet vysychá, dovolená v háji. No tak budeme doma. Vždyť je tady také hezky. Pouštím si nově spuštěný televizní kanál pro seniory..

28.3.2020 v 6:49 | Karma: 13,20 | Přečteno: 645x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - sms

Ten dopis mi byl čert dlužen. Verču mi byl čert dlužen. Celý ten stop mi byl čert dlůžen. Co mohu dělat? Nemohu dělat vůbec nic. Mohu jen napsat sms, že nestíhám, že se omlouvám, že mi to je moc líto. Ale čeho? Že jsem srab?

5.3.2020 v 6:54 | Karma: 13,52 | Přečteno: 558x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - dopis

Veronika se od mámy konečně odstěhovala a všechno vyšumělo do ztracena. Už jsem ani nekontroloval katastr. Hlavně jsem přestal brát stopařky. I když je pravdou, že občas mi hlavou prolétlo, co všechno se tu noc mohlo stát.

3.3.2020 v 6:59 | Karma: 14,97 | Přečteno: 632x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Byt 3+kk, 49 m2
Byt 3+kk, 49 m2

Tylova, Plzeň - Jižní Předměstí
12 500 Kč/měsíc

  • Počet článků 177
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1463x
Jen se tak dívám a naslouchám tónům kolem sebe.