Čest poraženým - Kuba -

Jediným racionálním vysvětlením, proč se Kuba na závěrečky vybodl, je fet. Není tajemstvím, že dnešní mládež chodí do školy zhulená, v lepším případě se zbytkáčem. Ne všichni. Třicet procent.  Ptal jsem se mistrů, třídního, ...

„Je  to slušný kluk. Co já vím, maká od rána do večera v Kauflandu, nebo na Benzíně, aby vydělal nějakou tu korunu .“ Hodnotí ho Pepa, učitel odborného výcviku.

„On to fakt nedal?“ doplní nevěřícnou otázkou.

„Nedal. Taky mi to nedá. I když jsem ho neučil a viděl jsem ho vlastně jen jednou.“

„A co ti je po něm, když je stejně po všem?“ pokračuje Pepa s lítostí, ale i skrývanou lhostejností.

„No, jestli v něčem nejel? Nebo, kde se stala chyba? Na které Benzíně vlastně dělá?“ napadlo mne.

„No u toho Kauflandu. Kuba a fet? To mi nehraje.“ Dokončí úvahu a mizí v dílnách. Je rozhodnuto. Jedu tam.

„Kubo, ty ptáku! Proč jsi se nestavil?“ Vydávám se za normálního zákazníka, kterému mu právě setřel skla a dává mu všimný. Odskočil od auta, jak se lekl. Zřejmě si mne hned nevybavil.

„No, v... víte pane učiteli, t... to je těžká věc.“ Vykoktá ze sebe a nejraději by zmizel.

„Víš proč jsi nasral zástupce?“ Civí na mne jakou, řečí to na něj chrlím.

„No tím svým zasraným plakátem?“ Přitvrzuji ve vulgarismu, abych se dostal do jejich mluvy.

„Jaká těžká věc kurva! Teď budeš do konce života ošukávat v zimě skla spolužákům, nebo v létě šůrovat v Kauflandu v mrazáku?“ okolní řidiči se otáčí, co že to tady za výtržníka řve na obsluhu benziny. Usedám do auta abych se klidnil. Stojí tam s tou stěrkou jak Kuba z nemanic.

„Tak to není pane učiteli.“ Houkne mi do pootevřeného okýnka s úlevou že odjíždím.

„Mám projekt.“ slyším ještě za zaklapnutými dveřmi. Jaký projekt? Co to mele? Zašlápnu auto a vracím se ke stojanu.

„Ty vole, projekt byl, že uděláš závěrečky. Slíbil jsem to tvé mámě …“ Tů, Tů, Tů,

„Jděte si to kurva vyříkat ty sračky k vysavači.“ Řidiči za mnou došla trpělivost. A pak naše mládež mluví jak mluví. Usedám  a mizím k tomu vysavači. Počkám až se plac vylidní.

„Tak mi o tom projektu něco řekni.“ Ptám se ho už normální češtinou, když přetlak ustoupil. On už taky klidný a zdá se i sebejistý.

„Budu vyrábět mlhoviště.“

„Cože? Na čem jezdíš? Ty jsi sjetej?“ Beru to definitivně jako marnou investici mého času a chystám se konečně k odchodu.

„Ne ne, opravdu. Očíhl jsem to tady na myčce a je to strašně jednoduché. Jedna stočená trubka,  vtipně napíchaná, potřebný tlak  2atm a je to tam…“ To mne zarazí v chůzi. Ví co je atmosféra, dokáže stočit trubku do spirály a vtipně ji opíchat nebo jak to říkal?   Přijíždí nové vozy a tím končí i náš rozhovor. Jen ještě dodá. Stavte se. Plácne na sklo promáčený kus štítku nebo čeho  a mizí za zákazníkem. Civím na profesionálně udělanou umáčenou vizitku s obrázkem mlhy s duhou. Nechci dále rušit, abych mu ještě nenadělal potíže. Odlepuji ze skla promáčenou etiketu a mizím. Je fakt, že ta vizitka mne začíná pálit v rukou i v mozku. Mlhhoviště. Poklepávám si nervózně na volant. To tady nikdo nedělá. Od takového outsaidra bych to nečekal. Všichni říkají jak je blbej, nemožnej, že ani na výuční list nedosáhne. Chci to vidět. Hned zítra mu zavolám. 

Autor: Milan Kalous | pátek 16.12.2016 8:13 | karma článku: 13,43 | přečteno: 340x
  • Další články autora

Milan Kalous

Promořená stopařka

Je to týden a Verča nikde. Docela jsem si na ni zvykl. Ale co když už je také promořená? Včera to bylo v televizi. Zcela fundovaně o tom vedli debatu. Nejdřív jsem si myslel, že se dívám na nějakou ujetou Partičku s Genzerem

7.4.2020 v 6:39 | Karma: 16,50 | Přečteno: 728x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka bez roušky

Zvonek. CRRR. To bude Veronika. Stavila se s rouškami, jak slíbila. Otvírám z vesela a zvu ji dál. "Kde máš roušku?“ Nemyslím to zle. Vždyť jsem také bez roušky. Jsem přece doma ne?

3.4.2020 v 6:52 | Karma: 14,45 | Přečteno: 789x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka v roušce

Všechno se zastavilo. Úplně všechno. Policie má jiné starosti.Silnice pusté, bankovní účet vysychá, dovolená v háji. No tak budeme doma. Vždyť je tady také hezky. Pouštím si nově spuštěný televizní kanál pro seniory..

28.3.2020 v 6:49 | Karma: 13,20 | Přečteno: 645x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - sms

Ten dopis mi byl čert dlužen. Verču mi byl čert dlužen. Celý ten stop mi byl čert dlůžen. Co mohu dělat? Nemohu dělat vůbec nic. Mohu jen napsat sms, že nestíhám, že se omlouvám, že mi to je moc líto. Ale čeho? Že jsem srab?

5.3.2020 v 6:54 | Karma: 13,52 | Přečteno: 558x | Diskuse| Poezie a próza

Milan Kalous

Stopařka - dopis

Veronika se od mámy konečně odstěhovala a všechno vyšumělo do ztracena. Už jsem ani nekontroloval katastr. Hlavně jsem přestal brát stopařky. I když je pravdou, že občas mi hlavou prolétlo, co všechno se tu noc mohlo stát.

3.3.2020 v 6:59 | Karma: 14,97 | Přečteno: 632x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval blízkým spolužačky

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 17:22

Policisté v úterý zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při...

Desítky miliard dolarů pro Ukrajinu a zákaz TikToku. Biden to podepsal

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  17:18

Aktualizujeme Ve středu podepsal americký prezident Joe Biden po několikaměsíčním schvalování v Kongresu zákon...

Izrael pokročil v přípravě akce v Rafáhu, civilisty ochrání, uvedl mluvčí vlády

24. dubna 2024  16:55

Izrael pokročil v přípravách pozemní operace namířené proti palestinskému hnutí Hamás v Rafáhu na...

V nahrávkách si stěžoval na bankovky. Bystroně z AfD potápí důkazy

24. dubna 2024  16:53

Nové důkazy v kauze německého politika strany Alternativa pro Německo Petra Bystroně potvrzují...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 177
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1463x
Jen se tak dívám a naslouchám tónům kolem sebe.